Strategisch inkoper

Organisatie:
Amerpoort
Locatie:
Baarn
Opleidingsniveau
HBO
Uren per week
32 - 36 uur per week

Solliciteren kan tot en met

Wij zoeken een strategisch inkoper die onze inkooporganisatie naar een hoger niveau tilt én bijdraagt aan toekomstbestendige zorg voor mensen met een beperking. Bouw mee aan een centrale, professionele aanpak voor alle inkoop- en inhuurvraagstukken binnen een organisatie die écht het verschil maakt!

Jouw plek bij Amerpoort
Amerpoort en Sherpa zijn gefuseerd tot Amerpoort-Sherpa. Vanaf 1 januari 2026 gaan we verder onder één nieuwe naam.

Samen worden we een nog sterkere zorgorganisatie die zich inzet voor een betekenisvol leven voor 4500 mensen met een beperking in Midden-Nederland, met ruim 4.000 medewerkers en 1.200 vrijwilligers.
We bieden ondersteuning, begeleiding en behandeling bij wonen, logeren, werk- en dagbesteding in elke levensfase en in een vertrouwde omgeving.

Deze fusie biedt volop ruimte voor vernieuwing, versteviging én verdere professionalisering. Als strategisch inkoper ben jij de drijvende kracht achter de (door)ontwikkeling en uitrol van het toekomstbestendig beleid met betrekking tot inkoop en contractmanagement.

Samen met een klein, deskundig team geef jij een krachtige impuls aan de doorontwikkeling van onze inkoop- en contractmanagementfunctie. We zijn volop in beweging om de afdeling naar een hoger niveau te tillen en toe te werken naar één centraal loket voor alle acties rondom inkoop en inhuur. In deze dynamiek ben jij zowel strategisch denker als doener: je voert de regie over trajecten waar nodig, maar draait je hand ook niet om voor het zelfstandig oppakken van complexe inkoopvraagstukken. Met jouw expertise en visie draag je actief bij aan het verder professionaliseren van onze werkwijze en het vergroten van de zichtbaarheid en meerwaarde van inkoop binnen de organisatie.

Amerpoort en Sherpa vormen samen een zorgorganisatie van ruim €350 miljoen met sterke wortels in Midden-Nederland. Je werkt binnen het domein Vastgoed & Services, waar innovatie, kwaliteit en kostenbewustzijn hand in hand gaan. De ondersteunende diensten zijn gericht op het ontzorgen van de zorgprofessionals, zodat zij zich kunnen richten op wat er écht toe doet: de cliënt. Bekijk hier waar we het allemaal voor doen Amerpoort Moodfilm 2025.

Wat ga je doen?
Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, doorontwikkelen en implementeren van strategisch beleid en procedures op het gebied van inkoop en contractmanagement, in lijn met de visie en doelstellingen van de organisatie. Je stelt een inkoopkalender op, ontwikkelt een productcategorie-indeling en voert spendanalyses uit, waarop je een jaarplan baseert en zowel gevraagd als ongevraagd advies geeft aan management en directie. Daarnaast speel je een centrale rol in de professionalisering van contractmanagement en geef je leiding aan of werk je samen met je team, waarbij je eigenaarschap, vakmanschap en samenwerking stimuleert. Je houdt de regie over zowel eigen als uitbestede inkooptrajecten en onderhoudt hierin de afstemming met interne en externe stakeholders. Ook zoek je actief de samenwerking op met collega-instellingen om gezamenlijke inkoopkansen en kennisdeling te benutten. Binnen de afdeling Services werk je tenslotte nauw samen met collega-teamleiders en de Transitiemanager Services aan het realiseren van een innovatieve en toekomstbestendige serviceorganisatie.

Wat krijg je ervoor terug?

  • Salaris is afhankelijk van kennis en ervaring, met als richtlijn FWG60 (min. € 3997,00 en max. € 5810,00) bij een 36-urige werkweek volgens de CAO Gehandicaptenzorg.
  • Ruime opleiding- en ontwikkelmogelijkheden.
  • Een sleutelrol in een ambitieuze fusieorganisatie met maatschappelijke impact
  • Een functie waarin je zowel strategie ontwikkelt als zelf inhoudelijk aan de slag gaat
  • Een jaarcontract met uitzicht op vast voor 32-36 uur per week.
  • Gunstige secundaire arbeidsvoorwaarden, zo ontvang je naast de standaard 8% vakantiegeld een eindejaarsuitkering van 8,33%.
  • Amerpoort stimuleert dat medewerkers Sterk in hun Werk staan, o.a. door het aanbieden van een Meerkeuzesysteem Arbeidsvoorwaarden (MKA) en een gratis cultuurlidmaatschap van CultuurWerkt!


Wat breng je mee?

  • Minimaal 5 tot 10 jaar ervaring in strategische inkoop, contractmanagement en/of supply chain in een complexe organisatie
  • Hbo+ of wo-opleiding (bijv. Bedrijfskunde, supply chain, rechten of economie)
  • Aantoonbare ervaring in het uitvoeren van complexe inkooptrajecten – ervaring met ICT-inkoop is een pré
  • Ervaring met beleidsontwikkeling, verandertrajecten en P2P-systemen
  • Leidinggevende ervaring, met oog voor teamontwikkeling en samenwerking
  • Affiniteit met of ervaring in de (gehandicapten)zorg is een pré
  • Een analytische blik, verbindende stijl en resultaatgerichte mentaliteit


Nog vragen of direct solliciteren?
Klaar om zelf aan het stuur te zitten van duurzame inkoop binnen de zorg? Voor vragen kun je contact opnemen met Karin Hildebrand - Hendriksen, Inkoper (0650730900) of Rosanne Gresnigt, Transitie Manager Services (0644495367).

Voor vragen rondom de sollicitatieprocedure kun je contact op nemen met de recruiter voor deze rol Vanessa van der Vlies via +31626112054.

Reageren op deze vacature kan tot en met de sluitingsdatum. De eerste gesprekken kunnen gedurende de looptijd plaatsvinden.

Wat een leuke functie he? We verwachten deze dan ook zelf in te kunnen vullen en acquisitie is zonde van jouw en onze tijd. Hier wordt niet op gereageerd.

Wil je een verschil maken voor mensen met een beperking?

Solliciteren naar deze vacature? Vertel waarom jij geïnteresseerd bent in deze vacature en waarom jij geschikt zou zijn hiervoor. Vergeet niet je CV ook mee te sturen.

Solliciteren kan tot en met

Ervaringsverhalen