Als verbindende manager maak jij écht het verschil vanuit jouw leiderschap door bij te dragen aan stabiele teams, tevreden cliënten en toekomstbestendige zorg.
Wat ga je doen?
Als locatiemanager ben je integraal verantwoordelijk voor de zorg en bedrijfsvoering op jouw locatie. Je geeft coachend leiding aan zelforganiserende teams van begeleiders, ADL-medewerkers en ondersteunend personeel. Je biedt richting en inspiratie waar nodig, en creëert een open, lerend klimaat waarin medewerkers zich ontwikkelen en eigenaarschap nemen.
Je werkt vanuit de visie van Ons Tweede Thuis, samen met het multidisciplinaire team, verwanten en de buurt aan toekomstgerichte gehandicaptenzorg. Je stimuleert methodisch werken, gedeelde verantwoordelijkheid en versterkt de begeleiding van cliënten in nauwe samenwerking met gedragsdeskundigen.
Met jouw ervaring in de zorg én in financiële bedrijfsvoering stuur je op een gezonde balans tussen kwaliteit en kosten. Je houdt overzicht op begroting, personeelsinzet en indicatiestellingen.
Als locatiemanager leid je daarnaast cluster brede projecten en begeleid je organisatie brede veranderingen in samenwerking met collega-locatiemanagers.
Leiderschap bij Ons Tweede Thuis
Je geeft invulling aan onze visie op leiderschap, waarin vier rollen centraal staan:
-
Regisseur – Je geeft richting en zorgt voor resultaat;
-
Verbinder – Je luistert, verbindt en motiveert;
-
Vernieuwer – Je stimuleert ontwikkeling en denkt vooruit;
-
Kwaliteitsbewaker – Je borgt kaders en werkt cyclisch aan verbetering.
Samen bouwen we aan een cultuur van vertrouwen, leren en aanspreekbaarheid. Je rapporteert in deze functie aan de clusterdirecteur.
JIJ&IK samen bij Ons Tweede Thuis
Ons Tweede Thuis is een organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking, autisme of niet-aangeboren hersenletsel. Voor kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen en voor hun verwanten. Voor wonen, werken, re-integratie, dagbesteding, advies en hulp thuis. JIJ&IK is de slogan van Ons Tweede Thuis. Samen wordt er gewerkt aan een betekenisvol leven voor mensen met een beperking. Dit doen de medewerkers van Ons Tweede Thuis dicht bij mensen die de zorg nodig hebben en dicht bij de mensen om hen heen. Ons Tweede Thuis is een deel van de samenleving en draagt hier op verschillende manieren aan bij.
Ons Tweede Thuis verleent zorg aan 3.000 cliënten met 2.500 medewerkers en 750 vrijwilligers. Er zijn 76 locaties die aangestuurd worden door ongeveer 40 locatiemanagers verdeeld over 3 regio’s.
Waar kom je te werken?
Wij zoeken voor een aantal locaties locatiemanagers. Specifiek hebben wij de volgende vacatures beschikbaar:
-
Woonlocatie en Dagcentrum Hoofdweg in Hoofddorp (32-36 uur en duo functie); gewenste start november 2025 of in overleg;
-
Kinderdienstencentrum Nifterlake in Amstelveen (32-36u en duo functie); gewenste start november 2025 of eerder;
-
Woon- en dagcentrum Kaj Munkweg in Hoofddorp (32-34u en duo functie); gewenste start in overleg.
Nifterlake is een kinderdagcentrum voor ongeveer 75 kinderen met een ernstig meervoudige beperking in de leeftijd tot en met 18 jaar, verdeeld over 10 groepen. Nifterlake heeft als doel de mogelijkheden die elk kind heeft op motorisch, cognitief en sociaal emotioneel gebied zo goed mogelijk te ontwikkelen. Wij bieden de omgeving en voorwaarden zodat het kind optimaal kan profiteren.
Binnen Nifterlake wordt er interdisciplinair gewerkt. Daarnaast biedt deze locatie verlengde dagbesteding. Ook kunnen kinderen 1 keer per maand een weekend logeren. Er zijn geen kosten verbonden aan het kinderdienstencentrum maar kinderen hebben wel een geldige indicatie nodig.
Wat bieden wij?
-
De functie is ingedeeld binnen de CAO- Gehandicaptenzorg:
-
Voor een junior/medior profiel met 2-4 jaar leidinggevende ervaring bedraagt de beloning minimaal € 3.997 en maximaal 5.810 op basis van 36 uur per week in schaal 60.
-
Voor een ervaren professional met 5+ jaar leidinggevende ervaring bij voorkeur in een complexe organisatie met minimaal 70 medewerkers (40-50 fte) bedraagt de beloning minimaal € 4.528 en maximaal 6.838 op basis van 36 uur per week in schaal 65.
-
-
Een intensief leiderschapsprogramma waarbij onder andere alle locatiemanagers samen de vaardigheden van verandermanagement verder gaan door ontwikkelen;
-
Vakantietoeslag van 8% en een vaste eindejaarsuitkering van 8,33%;
-
Een pensioen bij Zorg en Welzijn;
-
144 vakantie-uren per jaar, op basis van een 36-urige werkweek. Daarnaast ontvang je 57 uur Balansverlof per jaar. Deze uren kun je inzetten als extra vakantie-uren, investeren in je persoonlijke ontwikkeling of sparen voor als je tijdelijk minder wil werken of een langere periode verlof op wil nemen.
Wie ben jij?
Als locatiemanager ben je een strategisch leider met een warm hart. Je verbindt de koers van de organisatie met de praktijk op de werkvloer. Je bent zichtbaar, benaderbaar en geeft richting in een dynamische zorgomgeving.
Ook weet je dat goed leiderschap begint bij goed werkgeverschap. Je creëert een veilige, stimulerende werkomgeving waarin medewerkers zich gehoord voelen en kunnen groeien. Tegelijkertijd durf je duidelijke keuzes te maken en neem je teams mee in ontwikkeling en verandering.
Je bent nieuwsgierig, ruimdenkend en ondernemend. Je ziet kansen, blijft kalm onder druk en weet hoe je teams begeleidt bij complexe zorgvragen. Je voelt je verantwoordelijk voor zowel cliënten als medewerkers en draagt actief bij aan toekomstbestendige zorg.
Tot slot herken je jezelf in onze visie op leiderschap en ons strategisch beleid.
Als locatiemanager breng je de volgende ervaring en opleiding mee:
-
Een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur aangevuld met een (post-)hbo-opleiding in management, leiderschap of coaching;
-
Minimaal 5 jaar leidinggevende ervaring. Ervaring in de zorg is een welkome pre, echter zoeken wij vooral een locatiemanager met een sterke motivatie om in deze sector te willen werken;
-
Ervaring met het aansturen van grotere teams (40-50 fte) is een pre. Heb je ervaring met kleinere teams (25-30 fte) en de ambitie om door te groeien? Ook dan nodigen we je van harte uit om te solliciteren;
-
Een sterk ontwikkeld gevoel voor organisatiebelang, gecombineerd met een oprechte betrokkenheid bij mensen.
Direct solliciteren of liever eerst meer informatie?
Wanneer deze functie past in jouw vervolgstap, solliciteer dan via de website.
Ben je nieuwsgierig geworden en wil je eerst nog iets meer weten? Neem dan contact op met Sebastiaan Taling, Recruiter Ons Tweede Thuis via s.taling@onstweedethuis.nl of 06-82 04 70 62 (ook WhatsApp).
Overige informatie
-
Deze vacature wordt zowel intern als extern gepubliceerd. Interne sollicitanten hebben, bij gelijke geschiktheid, voorrang;
-
De gesprekken zullen in overleg gepland worden, hopende dat je hierin zelf ook flexibel bent. We streven naar een transparant en efficiënte kandidaatreis;
-
Het maken van een assessment kan onderdeel zijn van deze procedure;
-
Het doen van een referentiecheck en het opvragen van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) maakt deel uit van onze procedure.
Wil je een verschil maken voor mensen met een beperking?
Solliciteren naar deze vacature? Vertel waarom jij geïnteresseerd bent in deze vacature en waarom jij geschikt zou zijn hiervoor. Vergeet niet je CV ook mee te sturen.