Secretaresse Raad van Bestuur

Organisatie:
Amerpoort
Locatie:
Baarn
Opleidingsniveau
HBO
Uren per week
32 uur per week

Solliciteren kan tot en met

Ben jij een organisatietalent met gevoel voor bestuurlijke verhoudingen én een gezonde dosis humor? Voor onze Raad van Bestuur zoeken we een secretaresse die vooruitdenkt, snel schakelt en zorgt dat alles op rolletjes loopt. Jij houdt het hoofd koel! Ook als de agenda overloopt...

Jouw plek bij Amerpoort
Stap binnen in ons bruisende bestuurssecretariaat, waar je samen met een gedreven collega secretaresse de Raad van Bestuur van Amerpoort-Sherpa gaat ondersteunen. Deze RvB bestaat uit 2 bestuurders, Albert en Gerlinde. Je wordt onderdeel van Amerpoort-Sherpa, een inspirerende zorgorganisatie voor mensen met een beperking. Met 4.500 cliënten en een organisatie van bijna 5.000 medewerkers, bieden wij een warme en dynamische werkomgeving.

De organisatie is volop in beweging. Recent is besloten tot een fusie tussen Amerpoort en Sherpa per 1 juli 2025. Amerpoort en Sherpa zijn nauw samenwerkende organisaties die mensen met een verstandelijke beperking een thuis geven. We werken met zeer diverse doelgroepen: mensen van jong tot oud en van licht verstandelijk beperkt tot ernstig en meervoudig beperkt. Het werkgebied concentreert zich in midden Nederland; van Almere tot Zeist en van Naarden tot Amersfoort. We bieden een ruim palet aan zorg en ondersteuning aan een brede groep cliënten. Samen met medewerkers, vrijwilligers, buren, partners en kennisinstituten ondersteunen Amerpoort en Sherpa hun cliënten bij het dagelijkse leven en in het leveren van een bijdrage aan de samenleving.

Het bestuurssecretariaat werkt binnen het bestuursbureau in een gedreven team dat met veel energie en enthousiasme aan het werk is. Wat ons kenmerkt is: pro-actief, initiatief nemen, problemen oplossen, relatiegericht – informele route en blijven nadenken. Leren, presteren en plezier maken staat bij ons voorop. Spreekt dit jou ook aan, dan ben jij misschien de collega die we zoeken!

Wat ga je doen?
Als secretaresse RvB vervul je een cruciale rol in de ondersteuning van het bestuur en de dagelijkse gang van zaken. Je werkt minimaal 32 uur per week, waarbij de vrijdag een vaste werkdag is. Je bent verantwoordelijk voor diverse secretariële en administratieve taken die bijdragen aan een soepel functionerende organisatie.

We willen met elkaar de stap zetten naar een bestuurssecretariaat 2.0 waarin we gebruik maken met de nieuwste technologie en AI. We hopen dat jij daarin een trekkersrol kan vervullen.

En verder:

  • Samen met de bestuurssecretaris zorg je voor de voorbereiding van, het notuleren en het opvolgen van bestuursvergaderingen, directievergaderingen en vergaderingen Raad van Toezicht naast andere belangrijke bijeenkomsten
  • Het beheren van de agenda van bestuursleden en het plannen en organiseren van afspraken en evenementen
  • Het fungeren als aanspreekpunt voor interne en externe contacten
  • Prioriteren en bewaken van acties en afspraken
  • Het afhandelen van inkomende en uitgaande correspondentie, zowel schriftelijk als digitaal
  • Het ondersteunen bij de voorbereiding en uitvoering van beleidsstukken en rapportages
  • Het bijhouden en archiveren van vertrouwelijke documenten en dossiers


Wat krijg je ervoor terug?

  • Een bruto maandsalaris van min. € 2877,00 en max. € 4017,00 (FWG 45) bij een 36-urige werkweek volgens de CAO Gehandicaptenzorg. Vanaf 1 juli komt hier 4% bij
  • Ruime opleiding- en ontwikkelmogelijkheden
  • Direct een vast contract voor 32 uur per week met 2 maanden proeftijd
  • Gunstige secundaire arbeidsvoorwaarden, zo ontvang je naast de standaard 8% vakantiegeld een eindejaarsuitkering van 8,33%
  • Amerpoort stimuleert dat medewerkers Sterk in hun Werk staan, o.a. door het aanbieden van een Meerkeuzesysteem Arbeidsvoorwaarden (MKA) en een gratis cultuurlidmaatschap van CultuurWerkt!


Wat breng je mee?

  • Hbo werk- en denkniveau
  • Relevante werkervaring in een vergelijkbare werkomgeving
  • Bij alle verschillende werkzaamheden houd jij het hoofd koel en stel je de juiste prioriteiten
  • Je kunt helder en duidelijk communiceren, zowel mondeling als schriftelijk
  • Je werkt secuur en hebt oog voor detail, vooral bij het verwerken van vertrouwelijke informatie
  • Je bent zelfstartend en denkt mee over verbeteringen in de werkprocessen. Je durft uit te proberen en reflecteert. Je bent nieuwsgierig en probeert graag nieuwe zaken uit om het werk efficiënter te organiseren. De kennis die je opdoet deel je met collega’s
  • Je past je makkelijk aan veranderende omstandigheden en bent bereid om in te springen waar nodig
  • Je bent bekend met de gangbare en moderne kantoorsoftware en maakt gebruik van de nieuwste technologische ontwikkelingen om ons werk makkelijker te maken


Nog vragen of direct solliciteren?
Voor vragen over deze functie kun je contact opnemen met Mariska Reudink (bestuurssecretaris) via 06-33041680 of met Tineke van Wieren (secretaresse RvB) via 06-23343668

Voor vragen rondom de sollicitatieprocedure kun je contact op nemen met de recruiter voor deze rol Vanessa van der Vlies via +31626112054.

Reageren op deze vacature kan tot en met de sluitingsdatum. De eerste gesprekken kunnen gedurende de looptijd plaatsvinden.

Wil je een verschil maken voor mensen met een beperking?

Solliciteren naar deze vacature? Vertel waarom jij geïnteresseerd bent in deze vacature en waarom jij geschikt zou zijn hiervoor. Vergeet niet je CV ook mee te sturen.

Solliciteren kan tot en met

Ervaringsverhalen