Project Management Officer (PMO) | Amersfoort | Hybride

Locatie:
Amersfoort
Opleidingsniveau
HBO
Uren per week
32 - 36 uren

Solliciteren kan tot en met

Wil jij het verschil maken voor cliënten, collega’s en de organisatie? Bij Philadelphia Zorg krijg je de kans om als PMO een sleutelrol te spelen in het verder professionaliseren van onze projecten en programma’s. Jij draagt bij aan het succes van een van onze grootste veranderprogramma’s: de implementatie van een nieuw Elektronisch Cliënten Dossier (ECD).

Heb jij al ervaring als PMO en de ambitie om door te groeien, of wil je je verder ontwikkelen binnen deze rol? Bij ons krijg je alle ruimte om je talenten te laten zien en verder te groeien, zowel inhoudelijk als persoonlijk.

Jouw rol als PMO
Als PMO speel je een centrale rol binnen het ECD-programma, waarbij je zorgt voor samenhang en ondersteuning van het programma en de deelprojecten. Je werkt intensief samen met de programmamanager en projectleiders. Je ondersteunt hen bij het creëren van structuur, het bewaken van voortgang en het beheersen van risico’s. Daarnaast ben je sparringpartner als het gaat om planning, afhankelijkheden, rapportages en besluitvorming. Met jouw proactieve houding en analytische vaardigheden zorg jij ervoor dat we altijd op koers blijven en onze doelen realiseren.

Je zorgt voor overzicht en helderheid, zowel op programmaniveau als binnen de onderliggende projecten. Je signaleert knelpunten en kansen, draagt actief verbeteringen aan en ondersteunt bij het opstellen van heldere rapportages voor de stuurgroep en andere stakeholders. Door voortdurend te reflecteren en te vragen wat er beter kan, zorg jij ervoor dat we als organisatie blijven verbeteren. Inefficiëntie haal je uit processen, en je weet collega’s op een respectvolle manier te motiveren om samen te werken aan optimale resultaten.

Met jouw bijdrage blijft het programma goed te overzien en kunnen we als organisatie de juiste keuzes maken. Jouw analytische blik en oog voor detail zorgen ervoor dat we altijd het beste uit onze projecten halen.

Waarom werken als PMO bij Philadelphia Zorg?

Impact op de zorg: Jouw werk draagt direct bij aan betere zorg voor onze cliënten. Je maakt het verschil door projecten te professionaliseren en processen te optimaliseren.
Zelfstandigheid én samenwerking: Je werkt zelfstandig aan je taken, maar bent ook een echte teamplayer. Samen met je collega’s bouw je aan een toekomstbestendige organisatie.
Ruimte voor groei: Wij investeren in jouw ontwikkeling en bieden kansen om door te groeien, zowel binnen het PMO-vakgebied als daarbuiten.
Werkomgeving: Je werkt in een dynamische en innovatieve omgeving. Je wordt onderdeel van het portfolio-, programma- en projectenteam op de afdeling ICT en Digitale Transformatie.
Collegiale cultuur: Je wordt onderdeel van een warm team waarin samenwerken, leren en ontwikkelen centraal staan.

Wat vragen wij van jou?

  • Aantoonbare affiniteit met of ervaring in project- en programmamanagement.
  • Hbo werk - en denk niveau.
  • Een proactieve, gestructureerde en nauwkeurige manier van werken.
  • Sterke communicatieve vaardigheden: je weet mensen te verbinden, te enthousiasmeren en te adviseren.
  • Een scherp oog voor processen, kwaliteit en verbeterkansen.
  • Vermogen om snel overzicht te krijgen en om te schakelen tussen details en hoofdlijnen.
  • Leergierigheid en de ambitie om jezelf verder te ontwikkelen in het vakgebied van project- en programmamanagement.

Wat bieden wij jou?

  • De ruimte om met je team zelforganiserend te werken;
  • Een brutosalaris volgens de CAO Gehandicaptenzorg van minimaal € 3481,- en maximaal € 5098,- (FWG 55) bij een fulltime dienstverband van 36 uur, afhankelijk van je ervaring;
  • Een contract voor bepaalde tijd van 32/36 uur, bij gebleken geschiktheid zetten we die graag om naar onbepaalde tijd;
  • Volop ruimte voor eigen inbreng en het ontwikkelen van jouw talenten;
  • Faciliteiten om goed in je vel te zitten. Van opvangteam en leefstijlchecks tot timemanagement, trainingen en coaching, kies wat je nodig hebt;
  • Korting op uitjes en een interessante laptop- en fietsregeling.

Jouw werkplek
We werken gedeeltelijk op het Servicekantoor in Amersfoort en gedeeltelijk vindt samenwerking digitaal plaats vanuit huis. Het Servicekantoor in Amersfoort ligt op 10 minuten lopen van station Amersfoort, maar ook het parkeren van je auto hebben we op korte afstand goed voor je geregeld.

Echt iets voor jou? 

Herken jij jezelf in deze uitdaging? Solliciteer dan direct! Doe dit uiterlijk 27 juli 2025, maar wanneer we de juiste kandidaat binnen hebben dan sluiten we deze vacature eerder.
Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Marlous Groenewoud, Manager Service & Kwaliteit I&A, via marlous.groenewoud@philadelphia.nl.

Samen zorgen we voor een digitale toekomst in de zorg. Jouw expertise, enthousiasme en drive maken het verschil bij Philadelphia Zorg.

Wil je een verschil maken voor mensen met een beperking?

Solliciteren naar deze vacature? Vertel waarom jij geïnteresseerd bent in deze vacature en waarom jij geschikt zou zijn hiervoor. Vergeet niet je CV ook mee te sturen.

Solliciteren kan tot en met

Ervaringsverhalen