Adviseur salarisadministratie

Organisatie:
De Zijlen
Locatie:
Tolbert
Opleidingsniveau
HBO
Uren per week
32

Solliciteren kan tot en met

Op de salarisadministratie van De Zijlen zoeken we een Adviseur Salarisadministratie. Onze afdeling vervult een sleutelrol binnen onze organisatie én voor drie collega-organisaties. Wij zorgen ervoor dat duizenden medewerkers tijdig en correct hun salaris ontvangen, conform wet- en regelgeving. Dat is een grote verantwoordelijkheid, dat vraagt om iemand die complexiteit aankan, overzicht houdt bij toenemende werkdruk, processen verbetert en collega’s meeneemt in veranderingen. In deze overstijgende rol ben jij degene die knelpunten ziet en de inhoudelijke expert bent waar HR en management op kunnen bouwen.

 
Wat ga je doen?  
Je werkt binnen een team van zes salarisprofessionals (4,5 fte), dat onderdeel is van de afdeling administratieve dienst. Binnen deze afdeling zijn ook de personeelsadministratie, financiële administratie en zorgadministratie ondergebracht. De afdeling wordt aangestuurd door het hoofd administratieve dienst.

De afdeling salarisadministratie staat voor een aantal belangrijke uitdagingen zoals: 

  • Digitalisering & innovatie:
    Je signaleert kansen voor efficiëntere en digitale werkwijzen, werkt mee aan automatisering en RPA, en helpt het team bij het gebruik van nieuwe tools en processen.
  • Toenemende complexiteit (CAO’s en wet- & regelgeving):
    Je bent hét inhoudelijke aanspreekpunt voor complexe salaris- en fiscale vraagstukken. Je doorgrondt lastige casussen, doet onderbouwde voorstellen en zorgt dat wijzigingen in wet- en regelgeving correct worden toegepast.
  • Kwaliteit, continuïteit & coördinatie van de salarisprocessen:
    Je coördineert de werkzaamheden binnen het team, bewaakt de kwaliteit en continuïteit van de salarisverwerking en houdt processen up-to-date. Je zorgt dat alles foutloos verloopt, ook tijdens piekperiodes of bij afwezigheid.
  • Inhoudelijke expertise, teamontwikkeling & samenwerking:
    Je bent de verbindende schakel tussen salarisadministratie, personeelsadministratie en HR-adviseurs. Je deelt actief kennis, ondersteunt collega's in hun ontwikkeling en draagt bij aan een continu verbeterende werkwijze.
  • Externe contacten:
    Samen met het Hoofd Administratieve Dienst onderhoud je contact met externe partijen zoals accountant, pensioenfonds en Belastingdienst.

 

Waarom adviseur salarisadministratie bij ons?  
Je komt terecht in een afdeling waar samenwerking, kwaliteit en continu verbeteren centraal staan. 

Met ons LEAN-programma verbeteren en optimaliseren we continu onze processen. Er heerst een cultuur van veranderbereidheid en initiatief; bij ons krijg je de ruimte om samen met collega’s écht het verschil te maken.

Deze functie is van belang om onze salarisadministratie toekomstbestendig te organiseren. Je zorgt voor stabiliteit en kwaliteit én brengt een visie op hoe processen slimmer, efficiënter en beter ingericht kunnen worden. Daarmee draag je bij aan een soepele bedrijfsvoering én het werkplezier van duizenden collega’s.

Wat werken in deze functie bij De Zijlen leuk maakt:

  • Overstijgende, inhoudelijke rol waarin jouw expertise het verschil maakt.
  • Ruimte om te verbeteren, vernieuwen en initiatieven te nemen.
  • Nauwe samenwerking met HR, personeelsadministratie en financiële administratie.

 
Wat bieden we?  

  • Een vast contract voor 32 uur per week.
  • Bruto maandsalaris tussen € 3.481,- en € 5.098,- op basis van 36 uur per week (FWG 55 cao Gehandicaptenzorg).
  • Mogelijkheid om deels thuis te werken.
  • Vier weken vakantie en ruim 1,5 week balansverlof (bij een volledig kalenderjaar) dat je bijvoorbeeld om kunt zetten in extra vrije uren of geld.
  • Reiskostenvergoeding van € 0,16 per km tot 30 km enkele reis (in 2026 wordt dit 20 ct/km).
  • Jaarlijks belastingvoordeel op aanschaf van een sportabonnement, fiets, laptop, telefoon en nog meer.
  • Pensioenregeling via PFZW en verder kun je rekenen op vakantietoeslag en een eindejaarsuitkering.
  • Interessante trainings- en ontwikkelingsmogelijkheden.
  • Aantrekkelijke kortingen via Benefits at Work op onder andere mode, ontspanning en sport. 

 
Wat vragen we?  
Je werkt zelfstandig, neemt initiatief en signaleert knelpunten tijdig. Je behoudt overzicht bij piekbelasting, communiceert helder en overtuigend en weet collega’s en extern betrokkenen te verbinden. Bij advisering houd je het bredere organisatiebelang in het oog en betrekt waar nodig andere disciplines. Je bent je bewust van de impact van jouw adviezen en voorstellen op beleid en processen.

Je draagt actief bij aan kennisoverdracht binnen het team, zodat expertise gedeeld wordt en processen continu verbeteren.

Verder vragen we het volgende: 

  • Een hbo-diploma, bijvoorbeeld bedrijfskunde.
  • Minimaal 5 jaar relevante ervaring in salarisadministratie in een adviserende rol.
  • Bewezen vaardig in het efficiënt en correct verwerken van salarisadministratie met een payrollsysteem en Excel.
  • Ervaring met het ontwikkelen en implementeren van beleid en het aansturen van verandertrajecten.
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving. 

Bij indiensttreding is een positieve ‘verklaring omtrent gedrag’ (VOG) vereist.  

 
Enthousiast geworden?  
Leuk! Dan ontvangen we graag uiterlijk 25 november jouw sollicitatie via de sollicitatiebutton.   
   
Na de sluitingsdatum ontvang je zo spoedig mogelijk een reactie. De sollicitatiegesprekken worden individueel ingepland.   

   
Eerst meer weten?   
Neem dan contact op met Ineke van der Zee (hoofd administratieve diensten) via telefoonnummer 06-12347507. Geen gehoor? Stuur dan gerust een berichtje via Whatsapp. 

Wil je een verschil maken voor mensen met een beperking?

Solliciteren naar deze vacature? Vertel waarom jij geïnteresseerd bent in deze vacature en waarom jij geschikt zou zijn hiervoor. Vergeet niet je CV ook mee te sturen.

Solliciteren kan tot en met

Ervaringsverhalen