Verdiep jij je graag in een variëteit aan NAH-gerelateerde vraagstukken, wil je veel 1-op-1 contact en beheer je het liefst je eigen agenda? Kom dan ons team versterken!
Wat je doet
Als ambulant begeleider werk je zelfstandig en ga je thuis langs bij cliënten met niet-aangeboren hersenletsel. Je helpt hen en hun naasten om meer grip te krijgen op het dagelijks leven. Geen dag is hetzelfde, want elke cliënt is uniek.
De ene keer help je bij praktische zaken, zoals het ordenen van financiën of het organiseren van het huishouden. Een andere keer bied je mentale ondersteuning, bijvoorbeeld door te praten over privékwesties of door te helpen omgaan met veranderingen in de gezondheidssituatie. Vaak spelen er meerdere uitdagingen tegelijk, zoals werk, inkomen, sociale contacten en persoonlijke ontwikkeling.
Als ambulant begeleider ben je verantwoordelijk voor de uitvoering het zorgplan. De cliënt houdt de regie, maar als het nodig is, neem jij het tijdelijk over. Samen bepaal je het tempo; jij motiveert en stimuleert.
Door goed te luisteren en de juiste vragen te stellen, ontdek je wat er écht speelt en kan je daarop inspelen. Je bent een vertrouwenspersoon voor de cliënt en hun omgeving. Daarbij houd je rekening met iedereen die betrokken is. Geduld, humor en empathie zijn belangrijk in jouw werk.
Wat wij bieden
- mooi en betekenisvol werk dat er écht toe doet;
- een jaarcontract, voor tussen de 16 en 24 uur, met de intentie om deze om te zetten naar een contract voor onbepaalde tijd;
- een salaris van € 2.546,- tot maximaal € 3.564,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek volgens de cao Gehandicaptenzorg (FWG 35);
- per 1 mei én 1 november 2026 vindt een salarisverhoging van elk 2% plaats, conform de cao Gehandicaptenzorg;
- reiskostenvergoeding conform cao en een dienstreisvergoeding van € 0,30 per kilometer;
- de kosten van reizen met het openbaar vervoer en de OV-fiets worden voor 100% vergoed;
- 8% vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,33%;
- 144 vakantie-uren per jaar en 57 uur vrij in te zetten als balansverlof bij een 36-urige werkweek;
- een laptop en een werktelefoon;
- uitstekende pensioenregeling bij Pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW);
- praktijktrainingen (bijv. verpleegtechnische handelingen, BHV of omgaan met gedrag);
- fietsplan en korting op een fitnessabonnement;
- gratis personal coaching via Resilians en korting op culturele uitjes via CultuurWerkt!;
- de mogelijkheid om je voortdurend te ontwikkelen, zowel op professioneel als op persoonlijk vlak. Bijvoorbeeld door een (vervolg)opleiding te volgen op onze kosten.
Jij
- bent in het bezit van een mbo 4 diploma in de richting van Zorg & Welzijn, Maatschappelijke Zorg, of vergelijkbaar;
- hebt interesse in methodisch werken en het competentiegericht begeleiden van cliënten met hersenletsel;
- beschikt over rijbewijs B en eigen vervoer.
InteraktContour investeert graag in jou. Samen kijken we naar jouw groei, passend bij je eigen ambities en de mogelijkheden van InteraktContour. Zo faciliteren wij jouw werkgeluk.
Je werkplek
Als ambulant begeleider begeleidt je cliënten in de gemeente Almere en maakt deel uit van een van de twee zelforganiserende teams. Elk team bestaat uit 12 tot 14 collega’s die cliënten ambulant begeleiden of werken op de dagbesteding in het begeleidingscentrum. De teams zoeken elkaar regelmatig op voor samenwerking. Soms ondersteun je samen met een collega van het dagbestedingsteam een cliënt, zodat jullie samen kunnen werken aan een zo zelfstandig mogelijk leven. Die samenwerking maakt het werk afwisselend en geeft ruimte om van elkaar te leren.
Je hebt veel autonomie in je werk en komt bij cliënten thuis. Eens in de drie weken overleg je met je team, maar tussendoor heb je ook contact met andere teams. Binnen het team is een goede sfeer belangrijk, want van daaruit kunnen we de beste zorg bieden. We kijken naar elkaars kwaliteiten en benutten die om samen sterker te staan. Wanneer je start, krijg je een buddy en toegang tot ons inwerktraject “Mijn eerste 100 dagen”, zodat je goed van start gaat. Het werk is betekenisvol: cliënten zijn dankbaar voor jouw begeleiding richting een zo normaal mogelijk leven.
Bij ons vind je een inspirerende werkomgeving met collega’s die hart hebben voor de zorg, voor cliënten én voor elkaar. We vinden een goede werk-privébalans belangrijk, want naast werk is er natuurlijk nog veel meer in het leven.
Werken bij InteraktContour
Bij InteraktContour bieden we behandeling, begeleiding en zorg aan mensen met NAH vanuit 89 locaties in Midden- en Oost-Nederland. We geloven in maatwerk en hebben jouw expertise nodig om samen met cliënten, bewoners en hun naasten het beste uit elke situatie te halen.
Je werkt met mensen - jongvolwassenen tot ouderen - voor wie het leven na een ongeluk, beroerte of hersenbeschadiging plotseling is veranderd. Er is een duidelijk leven vóór en ná het hersenletsel - wat ooit vanzelf ging, is nu een uitdaging. Met behulp van technologie verbeteren we kwaliteit van leven, zodat jij meer tijd hebt voor wat echt telt: waardevolle zorg. Samen kijken we naar wat wél kan, terwijl jij blijft groeien door het opdoen van nieuwe kennis en ervaring.
Word lid van ons team
De vacature staat open tot we de geschikte kandidaat hebben gevonden. we plannen de datum voor een eerste kennismaking graag in overleg met jou, zodat het moment goed uitkomt. In verband met de feestdagen en vakanties kan het zijn dat het wat langer duurt. Een Verklaring Omtrent het Gedrag is onderdeel van jouw indiensttreding (aanvraagprocedure via InteraktContour).
Wil je eerst meer weten over deze functie? Bel dan met Justin Zandbergen, ambulant begeleider op 06 40 32 93 92 of met Dieuwke Venema, ook ambulant begeleider, op 06 82 94 57 57.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Wil je een verschil maken voor mensen met een beperking?
Solliciteren naar deze vacature? Vertel waarom jij geïnteresseerd bent in deze vacature en waarom jij geschikt zou zijn hiervoor. Vergeet niet je CV ook mee te sturen.
Solliciteren kan tot en met