Philadelphia is op zoek naar een Regiomanager jeugd, Werk & ontwikkeling voor regio Zuid voor 36 uur per week.
Het cluster Jeugd, Werk & Ontwikkeling werkt landelijk en ondersteunt iedere dag ongeveer 5000 cliënten die begeleiding nodig hebben bij werk, dagbesteding, zelfstandig wonen of in de gezinssituatie. Dit doen we volgens de dienstverleningsconcepten Mijn Netwerk en Mijn Werk en de zorgvisie Kind, Jeugd & Gezin met bijna 1200 medewerkers. Waarbij een zo gewoon mogelijk leven centraal staat.
Het cluster is verdeeld in tien regio’s in het land. Een regio wordt integraal aangestuurd door een regiomanager met naast zich een of meerdere managers Werk & Ontwikkeling. De regiomanagers rapporteren aan de directie. Jeugd, Werk & Ontwikkeling heeft te maken met diverse uitdagingen. De helft van de cliënten wordt gefinancierd vanuit het sociaal domein, waar gemeentelijke aanbestedingstrajecten aan vooraf gaan. Het bieden van kwalitatieve verantwoorde ondersteuning met beperkte middelen in een onzekere markt, vraagt voortdurend vernieuwing en doorontwikkeling van de strategie en concepten. De zwaarte in problematiek van cliënten neemt daarnaast toe. In een krapper wordende arbeidsmarkt is investering in medewerkers essentieel om goede kwaliteit te blijven bieden en medewerkers te binden en boeien. Het vraagt om andere vormen van ondersteuning in de toepassing van innovatieve en technologische toepassingen. Jeugd, Werk & Ontwikkeling streeft ernaar van toegevoegde waarde te zijn voor cliënten, partners en samenleving. Wij sluiten aan bij de talenten en dromen van cliënten en hun netwerk. Dit doen wij vanuit twee concepten: Mijn Netwerk en Mijn Werk.
Mijn Netwerk biedt de mogelijkheid om in te spelen op de ondersteuningsvraag van de zelfstandig wonende cliënt. We bieden de ondersteuning in verschillende uitwisselbare onderdelen aan, waarbij digitale ondersteuning in principe de basis vormt, aangevuld met ambulante begeleiding en/of begeleiding op zogenaamde ontmoetingsplekken. Het streven is daarbij zoveel mogelijk aan te sluiten op het persoonlijk netwerk van de cliënt.
Mijn Werk stimuleert talentontwikkeling van de cliënt om zo het beste uit zichzelf/haarzelf te halen. Daarbij kijken we over onze eigen organisatiegrenzen heen en zoeken we waar nodig samenwerking met andere organisaties en werkgevers. Dagbesteding, leerwerktrajecten, vrijwilligerswerk, toeleiding naar betaald werk d.m.v. jobcoaching maakt hier onderdeel vanuit. Daarbij kijken we over onze eigen organisatiegrenzen heen en zoeken waar nodig samenwerking met andere organisaties.
Jouw uitdaging
In Limburg werken we vanuit sterke netwerken met gemeenten en ketenpartners. We hebben diverse contracten en zijn actief bij ontwikkel- en transformatietafels. In elke focusgemeente zijn we zichtbaar met onze concepten Mijn Netwerk en Mijn Werk. Onze focusgemeenten zijn: Maastricht Heuvelland, Sittard-Geleen en de Parkstadregio.
We bieden ambulante ondersteuning in alle focusgemeenten, met als basis zo’n zeven ontmoetingsplekken als belangrijke locaties voor verbinding en contact met al doel samenredzaamheid in buurt en wijken. Onze leer- en werkplekken zijn gericht op ontwikkeling, ongeacht niveau of interesse, en verbonden met wijk, ketenpartners en lokale bedrijven. Voorbeelden zijn het leerbedrijf 100% Heerlen in samenwerking met Bureau Pinkpop, de Parelhof in Heerlen met arbeid en belevingsgerichte zorg, het restaurant Veer Mestreech in Maastricht en in Sittard de samenwerking met het knooppunt informele zorg
Naar aanleiding van de nieuwe strategie wordt op dit moment een nieuwe organisatie (regio) indeling onderzocht. Hierdoor kan het gebied in de toekomst nog wijzigen en uitgebreid worden.
Als regiomanager ben je ook de verbinder naar externe partners. In regio Zuid, zijn we partner binnen het strategisch samenwerkingsverband SUMMA, nemen we deel aan regiotafels, transformatietafels, projectgroepen, stuur-en werkgroepen en andere samenwerkingsstructuren. Je bent daar niet alleen namens Philadelphia, maar namens de gezamenlijke opgave in de regio.
In het zuiden draait het vaak om ‘zeggen wat je doet en doen wat je zegt’, daar past een regiomanager bij die eerlijk, rustig en duidelijk communiceert. De toegevoegde waarde ligt in het aanwezig zijn, betrouwbaar en consequent te handelen en écht bij te dragen in co-creatie.
Als regiomanager ben je enerzijds actief in de eigen regio. Je onderhoudt nauwe contacten met gemeenten, bedrijfsleven en de eigen locaties in de regio. Anderzijds lever je een bijdrage aan de doorontwikkeling van het cluster JW&O. Je weet het landelijke DNA van Philadelphia te vertalen naar een regionale, herkenbare taal. Ons hoofdkantoor is gevestigd in Amersfoort. Hier vinden vaak ook de maandelijkse vergaderingen van het managementteam plaats, evenals de contacten met de serviceorganisatie. Je bent bereid om met regelmaat naar Amersfoort te reizen en stelt je hierin flexibel op.
Kern van de functie
- Integraal eindverantwoordelijk voor zorg, zakelijkheid en groei binnen de regio
- Strategisch en innovatief vermogen om de positie van de regio uit te bouwen en nieuwe initiatieven op te zetten
- Implementeren en vertalen van de landelijke strategie in de regio en afstemming van landelijk beleid naar regiobeleid en omgekeerd
- Samen met de managers werk en ontwikkeling faciliteren in de ontwikkeling bij medewerkers naar zelforganisatie
- Actief en zichtbaar zijn als bewaker van de dienstverleningsconcepten in de regio bij de diverse teams
- Vormgeven en actief onderhouden van (lokale) netwerken en duurzame relaties met partners en gemeenten
- Ondernemerschap dat zich uit in het signaleren van ontwikkelingen in (lokale) klantbehoeften en het benutten van commerciële kansen
- Verantwoordelijk voor aanbestedingen in de regio en verwerven van subsidies
- Vanuit dienend leiderschap coachen, ondersteunen en faciliteren van de managers bij de groei van de locaties, klanten en nieuwe initiatieven
- Visie op de ontwikkelingen in het sociaal domein met daarbij behorende executiekracht in de regio
- Je rapporteert aan de directie Jeugd, Werk & Ontwikkeling
- Actieve samenwerking met de collega’s binnen de serviceorganisatie van Philadelphia en de andere clusters
Over jou
We zoeken een ondernemende manager met:
- een afgeronde hbo+ of academische opleiding;
- ruime relevante werkervaring waarvan meerdere jaren als leidinggevende van grote groepen zelfstandig opererende professionals;
- affiniteit met en kennis van de sector Zorg en Welzijn en van het gemeentelijk/sociaal domein;
- kennis van de Wlz en Jeugdwet, de participatiewet en andere sociaal maatschappelijke wet- en regelgeving en ontwikkelingen;
- kennis en ervaring op het gebied van relatiebeheer, bedrijfseconomische vraagstukken, veranderingsprocessen, teamontwikkeling en projectmanagement;
- de capaciteit om aan te sluiten bij landelijke, cluster-overstijgende thema’s;
- een goed netwerk. Je bouwt voort op bestaande netwerken in Limburg én weet nieuwe deuren te openen.
De volgende competenties zijn onder meer van belang:
- Commercieel, ondernemend en verbindend
- Analytisch en kwaliteitsgericht
- Resultaatgericht en besluitvaardig
Ons aanbod
Bij Philadelphia haal jij het beste uit jezelf, voor de ander. Om dit te kunnen doen moet je zelf ook goed in je vel zitten. Want dit werk vraagt veel van je. En kun je alleen maar goed doen, als je zelf ook lekker in je vel zit.
Wij bieden jou:
- Een uitdagende managementfunctie met veel regelruimte;
- Volop ruimte voor eigen inbreng, waarbij je het vertrouwen krijgt om mee te werken aan projecten en activiteiten;
- Allerlei trainingen om bij te blijven en fris te blijven in je vak;
- Faciliteiten om 'goed in je vel' te zitten. Van timemanagement tot coaching, nét wat je nodig hebt;
- Een functie voor 36 uur per week met een brutosalaris volgens de CAO Gehandicaptenzorg van minimaal € 4.528,- en maximaal € 8.259,- (FWG 65 of FWG 70) bij een fulltime dienstverband van 36 uur, gebaseerd op je ervaring en opleiding;
- De mogelijkheid van een leaseauto;
- Kijk hier voor al onze arbeidsvoorwaarden.
Interesse?
Solliciteren kan uiterlijk tot 24 augustus 2025. De eerste selectiegesprekken vinden plaats in de eerste week van september. Daarna worden geschikte kandidaten voorgedragen aan een afvaardiging van de Onderdeel commissie en eventueel de Regionale Cliëntenraad. Een assessment kan onderdeel uitmaken van deze procedure.
Voor meer informatie over deze functie kan je contact opnemen met Machteld Koelewijn, Directeur Jeugd, Werk & Ontwikkeling, machteld.koelewijn@philadelphia.nl of telefonisch op 06 - 27 25 32 66.
We vinden interne mobiliteit belangrijk. Daarom kiezen we bij gelijke geschiktheid voor een interne sollicitant.
Het recruitmentteam van Philadelphia werkt zonder tussenkomst van werving- en selectiebureaus.
Wil je een verschil maken voor mensen met een beperking?
Solliciteren naar deze vacature? Vertel waarom jij geïnteresseerd bent in deze vacature en waarom jij geschikt zou zijn hiervoor. Vergeet niet je CV ook mee te sturen.
Solliciteren kan tot en met