Functioneel Beheerder Data & Analytics (Amersfoort)
Solliciteren kan tot en met
Voor de afdeling BI & Analytics op het Servicekantoor in Amersfoort zijn we op zoek naar een Functioneel Beheerder Data & Analytics voor 32 tot 36 uur per week.
Ben jij die gestructureerde en servicegerichte schakel tussen gebruikers en techniek? Krijg jij energie van het zorgen dat dashboards, rapportages en dataproducten optimaal functioneren? En vind je het leuk om gebruikers te helpen het maximale uit data te halen? Lees dan verder….
Wat ga je doen?
Als Functioneel Beheerder Data & Analytics zorg jij dat onze dashboards, rapportages en dataproducten goed functioneren en optimaal aansluiten bij de informatiebehoefte van de organisatie.
Je bent het eerste aanspreekpunt voor gebruikers, zorgt dat incidenten snel worden opgepakt en werkt samen met Data Engineers en BI Analisten aan verbeteringen.
Daarnaast denk je actief mee over hoe we onze BI-omgeving verder kunnen professionaliseren en gebruiksvriendelijker kunnen maken.
Je werkzaamheden zijn onder andere:
- Beheren van Power BI-omgevingen en datasets, zodat informatie actueel en betrouwbaar blijft;
- Ondersteunen van gebruikers door vragen te beantwoorden en uitleg te geven over dashboards;
- Aanpassingen doorvoeren in dashboards en dataproducten in overleg met gebruikers;
- Registreren en opvolgen van incidenten, wijzigingsverzoeken en storingen;
- Afstemmen met ontwikkelteams en leveranciers over functionele wensen en technische aanpassingen;
- Bijhouden van gebruikersdocumentatie, handleidingen en instructies;
- Toewijzen van autorisaties en beheren van toegang tot dashboards en dataproducten.
Je werkt samen met collega’s binnen het Data & Analytics team, waaronder BI Analisten, Data Engineers en de Data Product Owner, en met functioneel beheerders van andere domeinen binnen I&A.
Over ons
Als Functioneel Beheerder ga je werken voor Philadelphia Zorg. Bij deze landelijke en vooruitstrevende dienstverlener in de zorg werken meer dan 7.500 professionals op zo’n 600 locaties. Vanuit het Servicekantoor in Amersfoort (300 medewerkers) worden ondersteunende diensten geleverd aan de verschillende locaties op het gebied van personeel, financiën, planning, administratie, bedrijfsinformatie en ICT. Samen werken we aan innovatie door de beste dienstverlening te ontwikkelen, nieuwe technische mogelijkheden toe te passen en te investeren in mensen, onderzoek, scholing en huisvesting. Door de ambities van de organisatie en de veranderingen in de sector is het een dynamische omgeving.
Het Data & Analytics team, onderdeel van de afdeling Informatisering en Automatisering (I&A), positioneert zich als een strategische en tactische partner die de organisatie adviseert en ondersteunt bij het ontsluiten van waarde uit data, zodat deze een cruciale rol kan spelen in effectievere besluitvorming, verbeteren van onze processen en een nog hogere kwaliteit van zorg. Er wordt intensief samengewerkt met management en de gebruikers.
Over jou
Je bent analytisch, zorgvuldig en houdt ervan om structuur te brengen in complexe informatiestromen. Je vindt het leuk om collega’s te helpen en technische zaken op een begrijpelijke manier uit te leggen. Dankzij jouw gevoel voor service en overzicht zorg je ervoor dat onze BI-omgeving betrouwbaar blijft draaien.
Daarnaast herken jij jezelf in het volgende:
- Minimaal hbo werk- en denkniveau;
- Aantoonbare ervaring binnen het Data & Analytics domein;
- Ervaring met Power BI Service (of vergelijkbare BI-tools zoals Tableau);
- Bekend met ITSM-systemen zoals TOPdesk of ServiceNow;
- Basiskennis van SQL en begrip van datamodellen en datasets;
- Ervaring met gebruikers- en autorisatiebeheer;
- Communicatief sterk en in staat bruggen te slaan tussen gebruikers en techniek;
- Nauwkeurig, servicegericht en oplossingsgericht ingesteld;
- Goede beheersing van de Nederlandse taal;
- Ervaring met cloud omgevingen (Azure en dataplatforms zoals Snowflake is een pré.
Dit krijg je van ons
Als Functioneel Beheerder heb jij onder andere het volgende arbeidsvoorwaardenpakket:
- Een salaris conform de CAO gehandicaptenzorg FWG 55; tussen € 3.481,- en € 5.098,- op basis van een 36-urige werkweek, inschaling op basis van ervaring;
- Een contract voor bepaalde tijd (1 jaar), na gebleken geschiktheid onbepaalde tijd, van 32 of 36 uur;
- Een eindejaarsuitkering van 8,33%, vakantiegeld van 8% en een middelloon pensioenregeling;
- Een laptop en mobiele telefoon;
- Er zijn verschillende opleidingsmogelijkheden en verder gelden de flexibele voorwaarden uit het meerkeuzesysteem;
- Extra regeling voor het volgen van muzieklessen en de aanschaf van een muziekinstrument, extra regelingen voor het aanschaffen van een fiets en voor aankoop van een privé PC/laptop/iPad;
- De mogelijkheid om thuis te werken en flexibele start- en stoptijden. Daarnaast ligt ons servicekantoor slechts 3 minuten lopen vanaf het station;
- Kijk hier voor al onze arbeidsvoorwaarden.
Daarnaast wordt er veel ruimte geboden voor eigen initiatief en een omgeving waar persoonlijke ontwikkeling wordt gestimuleerd! Doe jij mee? Dan gaan we graag met je in gesprek!
Meer informatie
Voor inhoudelijke vragen of informatie kun je contact opnemen met Sander van Deuveren (Teamlead BI & Analytics) via emailadres sander.vandeuveren@philadelphia.nl.
Een referentie- en diplomacheck maken deel uit van deze procedure.
Echt iets voor jou?
Vertel ons waarom jij denkt dat je bij ons past door te solliciteren op deze vacature. Doe dit uiterlijk 1 december 2025; we sluiten deze vacature eerder wanneer we onze nieuwe collega hebben gevonden!
We vinden interne mobiliteit belangrijk. Daarom kiezen we bij gelijke geschiktheid voor een interne sollicitant.
Wil je een verschil maken voor mensen met een beperking?
Solliciteren naar deze vacature? Vertel waarom jij geïnteresseerd bent in deze vacature en waarom jij geschikt zou zijn hiervoor. Vergeet niet je CV ook mee te sturen.
Solliciteren kan tot en met